Kiedy decydujemy się na gitarę klasyczną o charakterze koncertowym, powinniśmy zadbać o to, by była dokładnie taka, jaka powinna być, nie tylko dlatego, że jest to duża inwestycja, ale także, że jesteśmy przecież prawdziwymi miłośnikami gitar, powinniśmy szukać tej najlepszej pod każdym względem Tutaj, w naszym warsztacie, dbamy o każdy szczegół i zapraszamy naszych klientów do zanurzenia się i dokładnego przyjrzenia się cechom każdej gitary.
Pierwszą rzeczą, na którą powinniśmy zwrócić szczególną uwagę, jest drewno użyte do budowy gitary. Jakościowe gitary klasy koncertowej są zawsze budowane z litego drewna, naturalnie suszonego przez kilka dekad, aby zapewnić stabilność konstrukcyjną instrumentu. Jest to podstawowa rzecz, która odróżnia prawdziwe gitary od „średniaków” Zbyt świeże drewno skutkuje niekontrolowaną „pracą drewna”, która nigdy nie działa na naszą korzyść.
Rodzaje drewna w gitarze klasycznej – płyta główna, boki i tył
Płyta rezonansowa dobrych gitar klasycznych jest zawsze wykonana z cedru świerkowego lub czerwonego, czasem ze świerku. Plecy i boki są zwykle budowane z różnych rodzajów palisandru, takich jak odmiany Indie, Madagaskar lub cocobolo, lub klon europejski. Cyprys jest najczęściej przeznaczony dla gitar flamenco. Gryf natomiast może być wykonany z bardzo lekkiego i mocnego cedru z Hondurasu lub mahoniu.
Płyta wierzchnia – cedrowa, świerkowa + ciasne zagęszczenie słojów
Niezwykle istotną cechą bardzo wysokiej jakości gitary jest to, że ziarno na płycie rezonansowej powinno być proste, dość ciasne (mniej niż 2 mm między liniami) i błyszczącym przekrojem poprzecznym, to jest pewny znak, że drewno zostało specjalnie wybrane i jest surowcem najwyższej jakości. W niektórych instrumentach gryf gitary ma czarną wkładkę z drewna (hebanowego), o szerokości około 6 mm wzdłuż tylnej części. Ten hebanowy kawałek wzmacnia gryf, ponieważ dzięki niemu drewno jest bardzo stabilne i niezwykle twarde. Poprawia również estetykę gitary z kontrastem ciemnego i jasnego drewna. Symetria względem osi gitary jest również znakiem, który informuje, że instrument został dobrze zbudowany. Możemy powiedzieć, że gitary, które zachowują pozycję pionową i nieruchomą, gdy spoczywają na swoim dolnym końcu na poziomej i równej powierzchni, mają dobrą jakość.
Zobacz też jak działa nasz sklep z gitarami klasycznymi
Dobry dźwięk
Jeśli chodzi o dźwięk, dobra gitara klasyczna powinna spełniać pewne kryteria: kiedy dociskasz każdą strunę na 12. progu, powinieneś wytwarzać oktawę odpowiadającą dźwiękowi sąsiedniej struny granej swobodnie. Powinieneś być w stanie wykonać harmoniczne odpowiadające piątym, siódmym, dwunastym i dziewiętnastym progom, jedynymi odpowiednimi miejscami do wykonywania harmonicznych. Dźwięk gitary powinien być wyraźny na każdej strunie i wszystkich progach bez brzęczenia. Dźwięk gitary powinien być utrzymywany tak długo, jak to możliwe. Jeśli dźwięki „umierają” szybko, jest to pewna oznaka niskiej jakości gitary (należy wyeliminować możliwość , że przyczyną są stare struny). Ten punkt jest ściśle związany z intensywnością dźwięku, prawdopodobnie jednym z najważniejszych czynników do rozważenia przy wyborze dobrej hiszpańskiej gitary klasy koncertowej. Jeśli szukasz najlepszej gitary klasy koncertowej, napisz do nas i umów się z przedstawicielem.
0 komentarzy